Retail Media Experts

Retail Media:Τί είναι και γιατί είναι άξια της προσοχής μας;

Μέχρι τώρα όταν αναφερόμασταν σε online διαφημίσεις το πρώτο πράγμα που ερχόταν στο μυαλό – των περισσότερων τουλάχιστον – είναι διαφημίσεις στο Google, στο Facebook και στο Instagram (πλέον Μeta). Αυτές αποτελούν και την κύρια μέθοδο digital διαφήμισης για την προώθηση καταναλωτικών προιόντων, με τα brands να παραχωρούν σημαντικό μερίδιο του marketing budget τους σε αυτά τα κανάλια.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, με την άνοδο της δημοφιλίας των marketplaces όπως είναι το Amazon και το Walmart καθώς επίσης και των online stores – ιδιαίτερα μετά Covid εποχής- όλο και περισσότεροι χρήστες στρέφονται σε αυτά είτε για να πραγματοποιήσουν την έρευνα αγοράς τους, είτε για να προχωρήσουν στο ‘’πολυπόθητο’’ checkout.

Ως εκ τούτου, διαφημιστικά placements έγιναν διαθέσιμα σε retailer sites και marketplaces δίνοντας τη δυνατότητα στα brands να προωθήσουν και να διαφημίσουν τα προόντά τους μέσω μιας νέας μορφής digital media, γνωστών ως ‘’Retail Media’’.

Retail Media είναι οι διαφημίσεις εντός του οικοσυστήματος ενός retailer, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων σε retailer websites/ apps και ψηφιακές οθόνες εντός καταστημάτων. Πιο συγκεκριμένα, οι retailers δημιουργούν ένα retail media δίκτυο μέσω του οποίου επιτρέπεται στα brands να αγοράσουν διαφημιστικό χώρο προβάλλοντας τα προιόντα τους στα διαθέσιμα ad placements.

Τα Retail Media ads μπορεί να καταλαμβάνουν χώρο στο homepage, στο product page ή ακόμα και στο checkout page, ανάλογα με τον διαθέσιμο διαφημιστικό χώρο που παραχωρεί ο κάθε retailer. Όσο για τα retail media ad types, τα χορηγούμενα προϊόντα (aka Sponsored Products) και τα digital banners είναι από τα πιο διαδεδομένα στον κλάδο, με πιο visual formats όπως video ads ή ακόμα και live commerce να γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλή. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα retail media δεν περιορίζονται μόνο στον διαφημιστικό χώρο εντός του retailer site αλλά και offsite μέσω συνεργασιών με third-party πλατφόρμες, social media ή ακόμα και programmatic διαφημίσεων, επιτρέποντας στα brands να επεκτείνουν την εμβέλειά τους και πέρα από το περιβάλλον του retailer. Για πληρέστερη κατνόηση της δύναμης των retail media, διαβάστε το άρθρο Retail Media Benefits.

Retail Media Ad examples

Όπως λέγεται, τα retail media αποτελούν το τρίτο κύμα digital διαφήμισης μετά τα search (Google/Microsoft ads) και τα social (Meta),ως άμεση συνέπεια της ανάπτυξης του e-commerce αλλά και λόγω των first-party data που αποτελούν τον κρυφό άσο στο μανίκι από τη μεριά των retailers. Για τους λόγους αυτούς παρατηρείται σημαντική αύξηση επένδυσης στα Retail Media παγκοσμίως.  

Στην Ελλάδα, αν και τα Retail Media ακόμα αποτελούν το new kid on the block, υπάρχουν εταιρίες που έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται το σημαντικό τους ρόλο στο κομμάτι της στοχευμένης διαφήμισης. Όλα λοιπόν δείχνουν πως πολλά brands θα πρέπει να αναθεωρήσουν το μοίρασμα του media mix τους συμπεριλαμβάνοντας Retail Media budget σε αυτό, διαφορετικά το κοινό τους θα στράφει στον ανταγωνισμό που μπορεί να παίζει ήδη δυνατά στο Retail Media γήπεδο.

Exit mobile version